پیگیری سازمان نظام پزشکي رشت به منظور حل مشکل سقف بيمه‌‌ي سلامت تعيين شده براي بيمارستان‌ها

 

سازمان نظام پزشکي رشت به منظور پيگيري مشکلات به وجود آمده به دنبال تعيين سقف براي خدمات بيمارستاني و مشکلات پيش آمده به دنبال تعيين نمودن اين سقف براي خدمت رساني به بيماران مطابق ماده هفت قرار داد في ما بين سازمان بيمه سلامت و موسسات درماني خصوصي جلسه اي با حضور مدير عامل هاي بيمارستان هاي خصوصي و دانشگاه علوم پزشکي گيلان و سازمان بيمه سلامت برگزار نمود.
در ابتدای جلسه ریاست محترم سازمان نظام پزشکی جناب آقای دکتر انوش برزیگر ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت به دلیل خسارت مالی و جانی سیل اخیر در کشور، ضمن تبیین جایگاه سازمان نظام پزشکی در حل مشکلات مراکز درمانی خصوصی به اهمیت جلسه مذکور تأکید نمودند  و عنوان نمودند تعیین سقف تعرفه برای خدمات بیمارستانی باعث تقابل میان پزشکان و بیماران می‌گردد و قرار نیست برای مردم محدودیتی ایجاد شود و علی رغم دانستن محدودیت‌های بیمه سلامت نهایت سعی سازمان در برداشتن این سقف است.

در ادامه جناب آقای دکتر رضا قنبرپور مقدم معاون محترم فنی و برنامه‌ریزی سازمان، ضمن تشکر از نمایندگان محترم سازمان‌ها و مراکز درمانی در خصوص شرکت در جلسه به تشریح رویکرد جدید این سازمان با معاونت درمان در خصوص حل مشکلات فی مابین بیمه سلامت و مراکز درمانی و در همین راستا لزوم تشکیل جلسه مذکور پرداختند. ایشان سقف تعیین شده توسط بیمه سلامت را نه فقط در سطح استان بلکه مشکل کشوری دانسته و نیاز مبرم نسبت به تجدید نظر و ارائه راهکار در این خصوص را مورد تاکید قرار دادند.

سپس دکتر اسماعيل نورصالحي معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکي گيلان عنوان نمودند سقف تعيين شده براي خدمات بيمه‌اي کارشناسي نشده است و جهت مديريت هزينه خدمات بيمارستاني نیز ابلاغ و اجرای صحیح گایدلاین‌ها ضرورت اجرای راهنمای بالینی، را در تعدیل هزینه ها به عنوان یک راهکار مفید دانسته و مورد توجه قرار دادند.

سپس دکتر علی اکبری مدیر کل محترم بیمه سلامت استان گیلان به مشکلات بیمه از جمله بودجه و نیز عدم اجرای نظام ارجاع پزشک خانواده و نیز لزوم پیش‌بینی راهکارهای لازم در کاهش هزینه های تشخیصی و  درمانی از سوی مراکز درمانی پرداختند.

نمايندگان بيمارستان خصوصي خواستار افزايش سقف بيمه‌اي شدند چون از لحاظ اجرايي نمي توان بيمار را در صورت پر شدن سقف براي ماه بعد معطل کرد.

پس از شنيدن نقطه نظرات و راهکارها مقرر شد،

در مورد تعدیل محدودیت های ناشی از سقف اعتباری بیمه خدمات درمانی برای مراکز درمانی خصوصی تصمیم گیری و توافق به عمل آمد.

مقرر گردید معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در راستای کاهش هزینه های بیمارستان ها در ارتباط با درمان بیماران، نسبت به ابلاغ گاید‌لاین‌های درمانی و تشخیصی که بالاخص دربرگیرنده خدمات درمانی و تشخیصی رایج و پرهزینه بیمارستان‌های استان باشد اقدامات لازم را به عمل آورند.

با توجه به لزوم بررسی کارشناسی حقوقی پیرامون تصمیمات در خصوص حل مشکلات فی مابین بیمه و بیمارستان های خصوصی، مقرر شد مدیر کل محترم سازمان  بیمه سلامت استان گیلان، معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مراکز محترم درمانی شرکت کننده در جلسه، نسبت به معرفی  نماینده حقوقی به سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت،  اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

سپس در ادامه جلسه میان  سازمان نظام پزشکي و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي گيلان به منظور عدم ايجاد مشکلات فعاليتي  برای مراکز خصوصی مقرر شد از آنجاییکه انجام فعالیت های درمانی و تشخیصی موسسات درمانی و تشخیصی محدود به پروانه بهره‌ برداری است. لذا در صورت تصمیم مراکز درمانی خصوصی در مورد انجام خدمات درمانی و تشخیصی خارج از محدوده پروانه بهره برداری، نسبت به اخذ پروانه بهره برداری مذکور که در برگیرنده آن خدمات باشد از معاونت محترم درمان اقدام فرمایند.

طبق توافق اولیه به عمل آمده با معاونت محترم درمان در خصوص فعالیت درمانی محدود در مرکز استان توسط آندسته از اعضای سازمان که دارای پروانه مطب خارج از مرکز استان هستند، مقرر شد مکاتبات لازم در این خصوص به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *