پاسخ رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان جناب آقای پروفسور برزیگر به درخواست انجمن متخصصین بیماری‌های پوست ایران راجع به برخورد با انجمن پزشکان عمومی و جلوگیری از فعالیت های آموزشی آنها در استان

ریاست محترم انجمن متخصصین بیماری‌های پوست ایران
جناب آقای دکتر علی اصیلیان
سلام علیکم

احتراما با توجه به مکاتبه حضرتعالی در خصوص برخورد با انجمن علمی پزشکان عمومی، همانگونه که مستحضرید، متاسفانه چندی پیش آن انجمن محترم با تسلیم شکایت در دادگاه انقلاب شهرستان درخواست برخورد و حبس برای همکاران پزشک نموده است، که این موضوع مغایر با اهداف انجمن‌های علمی از جمله ترویج علم، آموزش و ارتقا علمی همکاران پزشک می‌باشد.
همکار بزرگوار حتما مطلع هستید که حوزه زیبایی یک فیلد بین رشته ای در جامعه ای پزشکی است و هیچ گروه علمی یا انجمنی نمی‌تواند ادعای متولی بودن در این حوزه را داشته باشد. اقداماتی از قبیل لیزر موهای زائد، تزریق بوتاکس و فیلرها و …. همانطور که در کمیسیون تعیین صلاحیت حرفه ای کشور (به عنوان مرجع رسمی و قانونی) به تصویب رسیده است و به هیچ عنوان اعمال تخصصی برای رشته خاصی مانند اکثر کشورهای پیشرفته دنیا محسوب نمی‌گردد.
در پایان نیز توصیه می‌نمایم که در تمام اقدامات و برنامه‌ریزی های خود، اول از همه، شأن و جایگاه جامعه پزشکی را در نظر گرفته و به جای درخواست برخورد و حبس و… از مراجع قضایی، از طریق مراجع مشخص شده در نظامات صنفی و علمی کشور با گفتگو و بحث علمی و کارشناسی مطالبات خود را پیگیری نمایید.
دکتر انوش برزیگر
مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور
رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان

 

دانلود سند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *