یکی از مطالبات به حق جامعه پزشکی واقعی شدن تعرفه هاست

اعلام قیمت تمام شده ی خدمات،صرفنظر از اجرایی شدن ان یکی از خواسته های جامعه ی پزشکی است و تا این مهم محقق نشود افزایش چند درصد به تعرفه ،کمکی به بهبود وضع موجود نخواهد کرد.

نوشین زنده بان عضو شورای عالی نظام پزشکی:
?در تعیین تعرفه نقش سازمان نظام پزشکی کاملا کلیدی است که مقفول مانده ،تعرفه ی غیر واقعی قابل اجرا نخواهد بود.
?یکی از عوامل تعیین تعرفه محاسبه ی قیمت واقعی خدمات (اجاره مطب،حقوق و مزایای منشی، استهلاک دستگاه ،پسماند،هزینه ی انرژی،مالیات و بیمه ی مسیولیت و…)،با در نظر گرفتن تورم ،محاسبه و اعلام شود.
?افزایش ۷تا۱۰درصدی تعرفه به هیچ عنوان پاسخگوی اداره مطب و امرار معاش و هزینه همکاران در بخش خصوصی نخواهد بود.بنابراین افزایش حداقل ۵۰درصدی تعرفه ها برای سال ۱۴۰۱کف افزایش پیشنهادی است.
?وی در خصوص تعرفه خدمات گروه مامایی بیان کرد:طبق مصوبه ی سال ۸۴شورای عالی نظام پزشکی ،ویزیت کارشناسان ۷۵درصد تعرفه پزشکان عمومی،،کارشناسان ارشد ۸۵درصدو دکترای مامایی برابر تعرفه پزشکان عمومی تعیین شده بود که ضروری است مجددا لحاظ و اجرایی شود.

One thought on “یکی از مطالبات به حق جامعه پزشکی واقعی شدن تعرفه هاست

  • فوریه 8, 2022 در t 12:04 ب.ظ
    Permalink

    درود بر شما که در عرصه بهداشت و درمان استان گیلان فعالانه عمل می کنید. اگر تعرفه های پزشکی واقعی و به حق اعلام و اجرا شود دست پزشک علاوه برای کمک به نیازمندان واقعی که از در آمد بالایی بر خورد نیستند بازتر می ماند ، ناچار هم نیست که به پرسنل های خود حقوقی در زیر خط فقر که توسط دولت اعلام شده است را بدهد.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *