استاندار گیلان در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی رشت خبر داد : تشکیل کمیته های بهداشت و درمان به صورت مجزا در استان

استاندار گیلان در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی رشت به تشکیل کمیته‌های بهداشت و درمان به صورت مجزا و مظلوم واقع شدن بخش بهداشت در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در طی این سال‌ها بیشترین تمرکز به بخش درمان بوده در حالی که اگر به بخش بهداشت توجه جدی‌تری کنیم علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه از لحاظ اقتصادی به صرفه و متحمل هزینه‌های درمانی نخواهیم شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشت که ظهر امروز در محل دفتر کار استاندار برگزار شد بخش سلامت را بخش مهمی دانست و افزود: شما عزیزان حوزه مأموریت مهمی را که تأمین کننده سلامت و درمان جامعه است برعهده دارید.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل کمیته‌های ۴۸ گانه در بخش‌های مختلف استان اظهار داشت: انشاء‌ا… برنامه‌‌ریزی‌های اصلی و راهبردی استان در این کمیته‌ها صورت خواهد پذیرفت.

دکتر سالاری کار پزشکان را کاری مردمی دانست افزود :  کار شما عزیزان مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است .

وی به تشکیل کمیته‌های بهداشت و درمان به صورت مجزا و مظلوم واقع شدن بخش بهداشت در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در طی این سال‌ها بیشترین تمرکز به بخش درمان بوده در حالی که اگر به بخش بهداشت توجه جدی‌تری کنیم علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه از لحاظ اقتصادی به صرفه و متحمل هزینه‌های درمانی نخواهیم شد .

وی شکل‌گیری کمیته‌های بهداشت و درمان را فرصتی برای تهیه سند راهبردی این بخش دانست و افزود: امیدواریم بابرگزاری این کمیته‌ ، سطح‌بندی و توازن مطلوبی را در بخش بهداشت و درمان شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

وی برگزاری کمیته‌های ۴۸ گانه را جلساتی عملیاتی و متناسب با شرایط و تعیین فاصله وضع موجود با وضع مطلوب و از بین بردن این فاصله عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *