اعتراض دکتر انوش برزیگر رییس سازمان نظام پزشکی رشت و شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان گیلان به تفاهم‌نامه مربوط کارتخوان خاص ویژه پزشکان

 

ریاست محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

استاد گرامی جناب آقای دکتر ظفرقندی

با سلام و احترام
رویت تفاهم نامه مالیاتی آن سازمان همراه با تعیین ضرب العجل اجرایی و دعوت از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی به منظور ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش به شماره ۸۱۹۴/۲۰۰/ص مورخ ۷/۵/۹۸ با امضای سازمان نظام پزشکی ما را بر آن داشت اعتراض شدید جامعه پزشکی را به استحضارحضرتعالی برسانیم.

برابر نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانونگذار، دولت و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به رعایت اصل برابری، عدالت و عدم تبعیض مکلف می باشند.

مالیات تبعیض آمیز صرفا به معنای وصول مالیات بیشتر، از گروهی از مؤدیان نسبت به مؤدیانی با فعالیت مشابه نیست، بلکه وضع بار مالیاتی و تکالیف سنگین تر، از حیث زمان و نحوه اجرا بر گروهی از مؤدیان نیز میتواند به منزله تبعیض تلقی گردد.

به نظر می رسد جهت هماهنگی و وحدت رویه، قبل از اقدام و تنظیم به چنین تفاهم نامه مهم و تاثیرگذار، برای حال و آینده جامعه پزشکی، جلسه فوق العاده مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تشکیل می شد، لذا از آن مقام محترم تقاضا دارد ضمن درخواست از سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر توقف وتاخیر در اجرای تفاهم نامه مورخ ۷/۵/۹۸، موضوع مذکور در مجمع عمومی مورخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۸مطرح تا مجمع نتیجه نهایی خود را جهت اقدام اعلام نماید.

از موضوعات پیشنهادی مرتبط قابل طرح در مجمع عمومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- تفاهم‌نامه مذکور تا ایجاد زیرساخت های مشابه برای تمام صنوف و مشاغل در کشور مسکوت گذاشته شود تا در صورت اجرایی شدن ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم، به عنوان یک طرح فراگیر، در روز و زمان مشخصی در تمام کشور برای تمام اصناف به طور همزمان عملیاتی شود.
۲- با درایت و در صورت لزوم طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به این مساله به طرز شایسته رسیدگی شود، بخصوص با تاکید بر این نکته که در سال ۹۸، برداشت مالیات علی‌الحساب از درآمد پزشکی به میزان ۱۰ درصد در شرایطی انجام می شود که با در نظر گرفتن نرخ تورم، در سال جاری افزایش تعرفه کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

دكتر انوش برزیگر
عضو شورای‌عالی نظام پزشكی كشور
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشكی‌های استان گیلان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *