«اطلاعیه مهم مالیاتی»

«اطلاعیه مهم مالیاتی»

نظر به الزام تسلیم اظهارنامه عملکرد ۱۳۹۶ در خرداد ماه جاری و به منظور احتراز از روش علی‌الرأس، ارائه‌دهندگان خدمت در گروه سوم (با درآمد سالیانه پانصد میلیون تومان) که اکثریت جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند و گروه دوم (با درآمد سالیانه تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان)، فقط مبلغ درآمد یا دریافتی فعالیت سال مزبور، اعم از نقدی و مطالبات از بیمه‌ها و هزینه‌های مستند ذیربط به فعالیت شغلی را در جدول مربوط به اظهارنامه منعکس نمایند تا مالیات عملکرد ۹۶ به صورت الکترونیکی مشخص شود.

ارائه‌دهندگان خدمت در گروه اول (با درآمد سالیانه بیش از گروه دوم)، علاوه بر اعلام دو مورد فوق، جدول مربوط به تراز مالی و چگونگی گردش آن را تکمیل خواهند نمود.

اما داروخانه‌‌های گروه سوم (با خرید سالیانه تا یک میلیارد تومن) و داروخانه‌ها گروه دوم (با خرید سالیانه بین یک میلیارد تا زیر سه میلیارد تومن) علاوه بر اعلام فروش و هزینه مرتبط به فعالیت شغلی،‌ میزان خرید دارو و کالای متفرقه سالیانه را که از فاکتور معتبر برخوردار است بدون هیچ کم و کاستی، ضمن مطابقت مبلغ فاکتور خرید با مبلغ اعلامی شرکت و یا موسسه فروشنده، منعکس نموده و مبالغ حداقلی به عنوان موجودی اول و پایان سال در جدول مربوطه را برای پیشگیری از رسیدگی به روش علی‌الرأس درج نمایند.

داروخانه‌‌های گروه اول (با خرید سالیانه بالای سه میلیارد تومان)، موارد مذکور را کامل‌تر از دو گروه اعلام نموده و تراز سالیانه و چگونگی گردش کالا را در جدول مربوطه اظهارنامه تکمیل خواهند نمود.

گروه‌های سوم مشاغل بالا، در صورتی‌که از میزان درآمد یا دریافتی و یا فروش کالای سالیانه تا مبلغ ۲،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برخوردار باشند، می‌توانند با ورود در سامانه مالیاتی و قبول افزایش ۵٪ به مبلغ مالیات قطعی عملکرد ۹۵ از تسلیم اظهارنامه و تکمیل و نگهداری اسناد درآمدی فروش کالا/خدمات و هزینه معاف گردند و برگ قطعی عملکرد ۹۶ را دریافت دارند، ترجیحاً ارسال اظهارنامه به منظور اعمال هرگونه توافق احتمالی دیگر از ۲۶ خرداد به بعد صورت گیرد. بدیهی است چگونگی تنظیم اسناد درآمدی و تکمیل فرم پیوست ۱ و پیوست ۲ برای گروه‌های دوم و سوم مالیاتی، متعاقباً اعلام می‌گردد.

  

هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *