جامعه پزشکی هم‌صدا و همگام با پرستاران است/ جلوگیری از افول اخلاق در جامعه با حفظ کرامت انسانی

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه با پرستاران هم‌صدا و همگام هستیم، گفت: سطح اخلاق در جامعه رو به بالا رفتن نیست و باید با حفظ کرامت انسانی و حقوق مردم از این مسئله جلوگیری کنیم.

ایرج فاضل در مراسم بزرگداشت روز پرستار اظهار داشت: کار پزشکان و پرستاران همگام با یکدیگر بوده و آرزو داشتیم که همگی با هم در یک سازمان بودیم.

وی با بیان اینکه فعالیت پزشکان و پرستاران مورد احترام مردم است، گفت: بدون پرستاران، پزشکی معنا ندارد و مطالبات جامعه پرستاری همچون مطالبات پزشکی برحق است.

فاضل ادامه داد: همه باید برای کسب موفقیت کار کنیم، کنار هم باشیم تا بتوانیم به مردم خدمات بهتری ارائه دهیم، از طرفی پرستاری کاری حیات‌بخش بوده و دشواری‌های زیادی دارد.

فاضل با تأکید بر اینکه جای پزشکی و پرستاری در قلب مردم است، گفت: پزشک و پرستار خوب و مهربان برای مردم بسیار عزیز است، بخش زیادی از مردم هنگامی که از اتاق عمل به بخش می‌روند، کلام مهربان پرستار سالها در قلب آنها می‌ماند و بزرگترین توفقی همه ما که خدا به ما عطا کرده، کمک به مردم است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: حفظ کرامت انسانی و احترام به مردم، بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنیم همگی این مسائل بیشتر مدنظر قرار گیرد، مشکلات اخلاقی در جامعه داریم و سطح اخلاق رو به بالا رفتن نیست، ولی با این حال نباید اسیر این سقوط شویم.

فاضل عنوان کرد: برای جلوگیری از این مسئله باید حفظ کرامت انسانی و حقوق مردم مدنظر باشد.

وی در مورد آموزش پرستاری گفت: از این نظر وضع مطلوبی داریم، ولی در ارتباط با کمبود پرستار و پرستاران بیکار، دچار یک تناقض یا پارداوکس هستیم و این مسئله باید حل شود.

فاضل عنوان داشت: در محدوده کاری من نیاز شدید به پرستار است و برخی جاها پرستار بیکار وجود دارد که ان‌شاءالله در سیستم آموزشی تغییراتی حاصل شود تا این پارادوکس را شاهد نباشیم.

وی گفت: بعد از انقلاب بیشتر شاهد بودیم که مردم در پرستاری حضور یافتند که این مسئله کار بزرگ و ارزشمندی بود که بسیاری از گره‌ها را باز کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی کلا با پرستاران همگام و هم‌صدا است و امیدواریم تا احقاق حق پرستاران در کنارشان باشیم.

☘️☘️☘️☘️

برای عضویت در کانال رسمی سازمان ‌نظام پزشکی رشت کلیک فرمایید:

https://t.me/rasht_nezam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *