توصيه‌هاي بهداشتي براي همکاران محترم داندانپزشک

 

همکاران عزیز دندانپزشک

با توجه به اینکه موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری از ابتلای به این بیماریست، و درمان قطعی و موثری تاکنون برای آن کشف نشده است، “جامعه دندانپزشکان ایران شعبه گیلان ” با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا درمحیط کار و کاهش خطرات احتمالی برای همکاران دندانپزشک و کادر مطبها ،پیشنهادات زیر را مطرح مینماید:

۱٫      تمام اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس ، در صورت امکان تا زمان اعلام وضعیت عادی با تاخیر انجام شود واز انجام اعمال دندانپزشکی غیر ضروری، و علی الخصوص  درمانهایی   که  موجب پخش آیروسل در محیط مطب میشود  خودداری کنیم

۲٫       اگر مطب همکاران در مجتمع ها و یا ساختمانهای پزشکی میباشد آسانسورها چندین بار در طول روز ضد عفونی شود و نحوه درست کمترین تماس با سطوح در درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی و منشی ها آموزش داده شود

۳٫       به کلیه بیماران پس از ورود به مطب توصیه شود از آوردن همراهان غیر ضروری خودداری کنند و منشی ها هم از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری نمایند.

۴٫      از تجویز داروهای کورتیکواستروئید ها به بیماران خودداری نمائیم و اساسا از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی آنها اجتناب کنیم.

۵٫      سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش های یکبار مصرف بپوشانیم.

۶٫      وضعیت تب و تنفس بیماران مشکوک را بررسی کنیم و در صورت برخورد به هر گونه مورد  مشکوک آنها را به مراکز درمانی هدایت کنیم

۷٫      از پدیرش مراجعین که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری‌های خاص را جدی تر بگیریم.

۸٫      کلیه کارکنان مطب از پوشش کامل محافظتی و ماسک بطور دائم استفاده نمایند و در تمام مدت کار از دستکش  استفاده کنند. حتی در موقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس از دستکش یکبار مصرف  استفاده شود.

۹٫      همکاران دندانپزشک و دستیاران ایشان در هنگام کار روی بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش های محافظی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل  استفاده کنند.

۱۰٫  کلیه پسماند را به طور کامل در کیسه‌های مخصوص بسته بندی  کرده و  وسایل یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش های مختلف از جمله پوشش های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند با دقت کامل کمافی السابق پس از مصرف با دستکش محافظ در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی شود

۱۱٫  با این تصور که  هر مراجعه  کننده میتواند یک ناقل فرض شود وکلیه پروتکلی که برای رعایت ویروس هپاتیت بکار می رود، برای ویروس کرونا نیز استفاده می شود.

۱۲٫  ضمن دعوت به آرامش به عموم مردم خطر انتشار و جدی نگرفتن این بیماری را به آنها گوشزد کنیم و در بالا بردن سطح آگاهی آنها نقش موثری داشته باشیم.

جامعه دندانپزشکان ایران شعبه گیلان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *