بیانیه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکي رشت در خصوص الزام نصب سامانه فروشگاهی

به استحضار می رساند با توجه به جلسه هیئت مدیره مورخ ۱۲ /۰۶ /۱۳۹۸ سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت با محور بررسی جوانب قانون الزام پزشکان به نصب سامانه فروشگاهی، اعضای هیئت مدیره سازمان، موضع رسمی خود را در قالب بیانیه در این خصوص و به دلایل ذیل، اعلام می‌نمایند:


۱- بر اساس بند ل ماده ۳ از فصل دوم قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، این سازمان موظف به مشارکت فعال در تعیین و تجدیدنظر در میزان مالیات و نیز همکاری با مراجع ذیصلاح در وصول آن شده است. نظر به اینکه سازمان نظام پزشکی هیچ نقشی در زمان تدوین ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ها و آیین نامه های اجرایی آن نداشته است، لذا سازمان نظام پزشکی رشت خود را موظف به همکاری با سازمان امور مالیاتی برای وصول مالیات نمی داند.

۲- اعضای هیئت مدیره، عملکرد سازمان مرکزی نظام پزشکی، پیرامون سه موضوع ذیل را مصداق کوتاهی در انجام وظایف قانونی ایشان دانسته و نسبت به آن اعتراض دارند:

 الف) کوتاهی و عدم مشارکت فعال و به موقع مسئولین سازمان مرکزی نظام پزشکی در زمان تصویب این قانون و آیین نامه های مربوطه از سال ۹۴ تا ۹۸.

ب) امضای شتابزده تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی در خصوص همکاری آن سازمان برای وصول مالیات و تعیین تاریخ ضرب الاجل برای آن.( موضوع تبصره ۲ ماده ۱۶۹)

ج) عدم شفاف‌سازی سازمان در خصوص عملکرد مالیاتی در اجرای بند ل ماده ۳ از فصل دوم قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی در قبال جامعه پزشکی که یکی از مهمترین دغدغه‌های اعضای آن می‌باشد.

 ۳- این سازمان ضمن اعتراض و انتقاد به نحوه اجرای تبعیض آمیز و غیر عادلانه قانون اخذ مالیات از جامعه پزشکی، حق خود می‌داند نسبت به پیگیری قانونی موضوع از طریق طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری اقدام نماید، چون اگر قانون مذکور بر اجرای تدریجی و بر اساس اولویت بین اصناف تاکید دارد از آنجایی که جامعه پزشکی جزو صنوف خدماتی است، لذا بایستی صنوف تجاری در اولویت باشند نه صنوف خدماتی. لازم به ذکر است که مقدمات تهیه مدارک و مستندات شکایت مذکور فراهم شده است.  

۴- در حالی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی از سال ها پیش دارای کارتخوان بوده اند و از پیشگامان این مهم به شمار می روند، لذا این سازمان پخش برنامه های معنی دار از سوی سازمان صدا و سیما در تخریب چهره جامعه خدوم پزشکی را محکوم می نماید و خواستار توضیح آن سازمان محترم در این خصوص می باشد.

۵- در خاتمه با توجه به نکات طرح شده فوق الذکر تصمیم ثبت نام یا عدم ثبت نام همکاران محترم گروه های پزشکی در سامانه فروشگاهی بنا به تشخیص خود همکاران واگذار می شود.

 

 

اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی رشت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *